Regen

8 april 2010 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

simadan-meisjeHet heeft geregend op Bonaire. Toen ik vanmorgen mijn deuren opende en naar buiten stapte, was het alsof ik de tropische vlindertuin van diergaarde Blijdorp binnenliep. (Qua temperatuur dan hè, ...vlinders waren toen nog nergens te bekennen.) Bonaire is niet ingesteld op regen. De straten staan blank, City café blijkt zo lek als een mandje en op de één of andere manier zit ik al twee dagen telkens zonder stroom. Ik weet niet of het één met het ander in verband gebracht kan worden. Het is in ieder geval wel frapant!

Maar aan de andere kant: regen was welkom! Niet alleen voor het eiland (dat wel een beetje water kon gebruiken), maar ook voor mij en mijn tussentijdse verslag. Want studeren gaat nu eenmaal beter als het buiten kutweer is. Gisteren overwoog ik in al mijn frustratie om mijn docentbegeleider een mail te sturen met de boodschap: "joh, alles goed en wel hier, geloof me maar gewoon, dat tussentijdse verslag hebben we verder niet nodig!". Maar dat kan natuurlijk niet, ...Yvon ziet me aankomen! :) En feitelijk is het ook best een goede (tussentijdse) activiteit: even alles analyseren en uitschrijven wat al weken in mijn hoofd zit. Dan blijkt dat ineens lastiger te zijn dan gedacht, ...toch.

Ik heb overigens al weer genoeg gedaan, gezien en meegemaakt om een post te schrijven, maar die tijd heb ik nu even niet. Over anderhalf uur heb ik een interview met de zoveelste Papy op het eiland, vanavond ga ik naar de openluchtbioscoop in Plaza Resort met Jimmy en morgen ontmoet/spreek ik de gezaghebber (burgermeester) van Bonaire. Aankomende zaterdag vlieg ik naar Curaçao voor een lang weekend! Life sucks! :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. lydia:
    hoi Karin
    Zal het ook maar kort houden
    heel veel plezier op curacao
    groetjes en tot snel xxxxxxxx
  2. kris en de rest:
    8 april 2010
    Meid meid meid... watheb je het toch slecht zeg.. al die regen..tjeee kan je net zo goed hier zitten haha.. hoewel het hier best mooi is vandaag! Have fun op Curacao en het aftellen tot jouw Joostje komt kan ook gaan beginnen inmiddels.
    Kus, Kroel Krisje xxx (en de rest tuurlijk)
  3. Tionist Li:
    Dag Karin,
    Ook in Suriname gaat stroomuitval meestal gepaard met 'harde' regen. Maar goed, maak je je vooral niet zo druk om andere 'kleine' dingentjes en ga gewoon door met wat je nu bezig bent;-) RECHT DOOR ZEE...Veel plezier in Curacao.
    Groet, Li
  4. Marianne:
    8 april 2010
    veel plezier op curacao en die regen... voor je het weet is dat ook weer meer regel dan uitzondering. Dus geniet nog maar even, voor je het weet is het weer voorbij.

Dikke kus van ons allemaal.
  5. mamaria:
    9 april 2010
    Hoi lieffie,

Tja het leven is niet altijd even gemakkelijk. Hier is het ook afzien hoor nu die zon is gaan schijnen en het warmer wordt en er allemaal feestjes aan zitten te komen.
    Tja ... zoals Harry zou zeggen: NOG EVEN VOLHOUDEN KAAR !!!
    Veel plezier op curacao en tot de volgende post
    dikke kus, knuffel en kroel
  6. Joostie:
    11 april 2010
    heej schatje! nog 2 weekjes en dan zie ik je weer :)

grappig zeg, dat je regen zo duidelijk kunt merken overal :)

KUSJE en tot bels!
  7. Jan en Yvonne:
    11 april 2010
    Dacht je natuurlijk weer even aan ons tijdens de regen! Volgens de berichten zijn wij hem nu even kwijt, maar of dat waar is....
    Veel plezier op Curacao!
    kus Yv.
  8. MBA studenten:
    12 april 2010
    Beste Karin we hebben je naam en telefoonnummer doorgekregen van Marije Berkhouwer van Antillehuis Den Haag. Kunnen je helaas niet op het gegeven nummer +599.788.17.81 bereiken. Wij zijn momenteel met een onderzoek bezig mbt de culturele aspecten in relatie tot de ontwikkelingen van de Brandweer BES en welke gevolgen deze kunnen hebben voor de gewenste organisatievorm.
    We zouden je graag willen ontmoeten om je ervaringen en kennis op het culturele antroplogische vlak te kunnen delen.
    We zijn di 13 en wo 14 april beschikbaar en dinsdag 20 tm 22 april.
    Graag contact via mail [email protected]
    +31646344464