Aankomst

2 februari 2010 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Helemaal fris en fruitig ben ik niet, maar dat weerhoudt me er niet van om een eerste snelle post online te zetten. Na twee volle dagen vliegen met KLM en Divi Divi heeft het dan eindelijk zo mogen zijn dat ik nu in mijn kleine appartement op Bonaire zit. Afgelopen zondag stapte ik vol goede moed in het KLM-toestel richting Curacao, na een emotioneel afscheid van Joost..., maar halverwege de vlucht (we waren toen al 4 1/2 uur onderweg) werd er omgeroepen dat er een probleem was met één van de motoren en dat we om deze reden terug zouden moeten keren naar, jawel, ...Amsterdam. Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk zaten er 400 man in het van der Valk hotel te Schiphol, nadat die 400 man eerst uren in de rij hadden gestaan voor allerlei administratieve kwesties en vervolgens voor de shuttlebus van het hotel. Ik kan je zeggen dat het van der Valk hotel een behoorlijke anti-climax is als je die ochtend in het vliegtuig bent gestapt met de intentie de nacht in een idylisch hotelletje te Willemstad door te brengen... Maar goed, ik heb alles nog op tijd kunnen regelen en toen ik vandaag na mijn transfer op Curacao op Bonaire aankwam, ben ik keurig netjes opgehaald en naar mijn onderkomen voor de komende 3 1/2 maand gebracht. Het is er klein, maar van alle gemakken voorzien.

Ik heb nog niet veel gezien van Bonaire, behalve de autoroute van vliegveld naar hier. Maar wat ik zag, was absoluut prachtig. En de mensen die ik ontmoet heb, zijn uitermate vriendelijk. Volgens mij kan ik hier best een leuke, mooie tijd beleven. Op dit moment is het echter donker en aangezien ik de weg niet ken, durf ik nog niet zo goed op ontdekkingstocht. En aangezien ik een jetlag lijk te hebben, wil ik ook gewoon gaan slapen. Morgen weer een dag. Een dag van inkopen doen en de omgeving verkennen. En wellicht de eerste hand aan mijn onderzoek leggen door wat contacten te bellen. Moet ik natuurlijk wel een simkaartje kopen...

Wat ik eigenlijk wil zeggen: ik ben goed en wel aangekomen en gesetteld, alles is in orde en ik ga van start!

Slaap lekker!

1. kris en de rest:
    2 februari 2010
    Ach gossie meiske toch.. wat een gedoe...maar mag de pret niet drukken he! Veel plezier, kom eerst even lekker bij en tot gauw maar weer, Kroel, Kris en de rest xxx
  2. mamaria:
    2 februari 2010
    In ieder geval een heel spannende start van een spannende periode. Fijn dat je toch nog door je huisbaas bent opgehaald en sterkte met je schijnbare jetlag.
    dikke kus enzo
  3. Yvon:
    2 februari 2010
    Fijn om te weten dat je goed bent aangekomen. Jammer van de detour... Dat knusse hotelletje te Curaçao dan maar een later moment als je Leonie opzoekt?! Goeds en ik hoor van je, Yvon.
  4. Jeannette:
    2 februari 2010
    Jeetje meis, wat een gedoe en dat ook nog helemaal alleen! Ik heb bewondering voor je, dat je dit allemaal doet. Fijne eerste dagen, ben benieuwd naar je gebeurtenissen! :) -xXx-
  5. lydia:
    2 februari 2010
    nou karin je hebt in ieder geval waar voor je geld
    (een heleboel exta "vlieg"kilometers)
    nu maar hard er tegenaan maar vergeet ook het plezier niet
    dikke kus ook van kees en tot snel
    xxxxx lydia
  6. Ligaya:
    Hey Karin,

Van je mams hoorde ik al dat je weer op pad zou gaan, leuk zeg! Ze was zo lief om je site door te sturen, kan ik weer genieten van je geweldige verhalen. Qua weer had je het niet beter kunnen timen he...wij hier nog in de sneeuw, regen en hagel zitten en jij lekker in de felle zon, meid geniet er van!!
  7. Sijmen:
    3 februari 2010
    Nou je heenreis...dat noemen ze cultuur! haha

Heb jij weer... Je zult ook best geschrokken zijn!

Anyway have fun!

Greetzz Sijmen
  8. Leonie:
    3 februari 2010
    Hai meis!!! Wat een leuke site heb je en wat een eerste verhaal zeg. Morgen is mijn grote dag, ben er helemaal klaar voor maar het besef is er echt nog niet. Ben benieuwd naar je eerste dagen en we houden contact! Suc en rust eerst ff lekker uit he!! x Leonie
  9. Dick:
    4 februari 2010
    Hey stuk, ALWEER zo ver van huis ! wat n gedoe met dat vliegtuig joh maarja alles komt weer op z'n pootjes terrecht zoals altijd ! geen gestress dus en heel veel plezier daar. Kus Dick.
  10. Ilse:
    4 februari 2010
    Hoi Karin,
    Ik hoorde het hele verhaal van de heenreis van je moeder.
    Wat ben jij dapper zeg!
    Heel veel plezier en tot ziens.
    groetjes Ilse
  11. Jan en Yvonne:
    5 februari 2010
    Hadden al van Joost het een en ander gehoord. Hebben nu zelf gelezen dat alles okay met je is. Zal een raar idee geweest zijn te vliegen in een vliegtuig waar iets "loos" mee is!
    Kus van ons beide
  12. Joostie:
    5 februari 2010
    heej moppie!

ik ga je zo spreken via skype!

dan ga jij mij bellen :)

kussie